Ja sie postaram zaraz wybrać zjecia i napisze cos na poscie garażowym o nowym projekcie Volvo
Jak czyścić i dbać o estetyke naszych Skodinek
Zwiń
X
-
Panowie mam pytanie i prośbę o poradę
Kilka dni temu autko wyjechało od lakiernika, robione były niewielkie zaprawki na błotnikach, niestety na wszystkich. Elementy malowane były tylko częściowo, aczkolwiek całość później nie została spolerowana. Oczywiście lakiernik proponował mi polerkę całego auta, aczkolwiek nie od razu, gdyż długi weekend itp itd, "przywieźć auto i zostawić na dzień".
Niestety z racji tego że w domu (czyli tam gdzie było lakierowanie) jestem ostatnio bardzo rzadko, a jak już jestem to lakiernik już nie pracuje
Do rzeczy żeby nie przedłużać:
Myślałem o zakupie maszyny polerskiej (z niższej półki), ale przeglądając fora zostawiłem ten pomysł w spokoju, z powodu:
- wątpliwa jakość polerek (ale ja nie mam tym w sumie zarabiać, tylko skodę raz na jakiś czas przepolerować )
- brak doświadczenia w pracy "mechanicznej".
Oczywiście wcześniej pastowanie odchodziło (z przyjemnością) regularnie, ostatnio FK 1000 dała świetny efekt, ale teraz przychodzi pytanie: czy mogę zabezpieczyć i wyrównać nowy lakier ze starym ręcznie, samemu, pastą polerską i jakimś woskiem.
Jeśli ktoś przetrwał do końca opowieści, to proszę o rady
Komentarz
-
-
Generalnie sprawa wygląda tak, że nie ma większych różnic (w sumie kolor: biały), boję się ewentualnie że bez polerki może po pewnym czasie lakier matowieć, i o to chodzi czy ręcznie sobie dam z tym rady (oczywiście z konkretnymi środkami, a nie typu tempo i formułą 1), czy nie.
Czy lepiej zawieźć gdzieś na polerkę, i potem bawić się w "detailing" samemu?
Komentarz
-
-
Dac komus kto zna sie na temacie. Niech przeprowadzi korekte calego auta, potem je dobrze zabezpieczy. Myc wg zasad, wycierac ostroznie i zabezpieczac - nic tylko sie cieszyc dobrym wygladem. Wbrew pozorom z bialego mozna sporo wyciagnac. Po ewentualnej korekcie proponuje zaparkowac obok innego bialego samochodu - efekt bezcenny i BARDZO wyrazny.Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8
Komentarz
-
-
staraoctavia, dzięki za rady!
Mam jeszcze jedno pytanie.. wczoraj ktoś poczęstował maskę petem, ten się swobodnie dopalił i niestety mam na samym środku żółte, znaczne przebarwienie na szczęście maska była chyba mokra, więc nie jest chyba najgorzej.
Czym próbować to usunąć (na szybko woda z szamponem, płyn do okien nie dały rady):/
Komentarz
-
-
Wosk w sprayu, psikasz, przecierasz fibra i sie blyszczy :lol:
Ja mam w tym celu Meguiars Quik Wax.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Chciałem podzielić się moim podejściem do mycia samochodu.
Strasznie denerwowało mnie, ze aby dokładnie wyczyścić auto muszę poświecić sporo czasu.
Zatem wymyśliłem sobie taki oto sposób, który znacznie skraca cały proces.
1. Jadę na zaufaną myjnie. Ładnie myją mi auto, a ja w tym czasie idę na zakupy.
2. Wracam do domu, spłukuje auto woda, szybko przejeżdżam szamponem oraz pędzlem w trudno dostępnych miejscach i spłukuje woda.
3. Biorę rękawicę Megsa i mocze ja w szamponie Megsa. Przecieram dany element auta i glinkuje. Następnie element wycieram do sucha.
4. Postępuje dalej, do momentu wyglinkowania całego auta.
5. Woskuje.
VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Z niczego. Chocbym uzywal i robil nie wiem ile krokow (jakis cleaner, piana, dokladniejsze mycie) efekt i stan lakieru ten sam.
Ogladam wszystko pod lampami i z odleglosci kilku cm.
Szkoda czas i zycia na wiecej.
Dodatkowo przestalem dbac o przedni zderzak Jest z plastiku, a po przejechaniu dziennie 150km i tak jest caly czas zasrany owadami :szeroki_usmiechVW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasSzkoda czas i zycia na wiecej.
Szybkie mycie na dwa wiadra co dwa tygodnie i raz na 2-3 lata korekta u majstra co ogarnia maszynę w zupełności wystarczy.Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez idasChocbym uzywal i robil nie wiem ile krokow (jakis cleaner, piana, dokladniejsze mycie) efekt i stan lakieru ten sam.
Ogladam wszystko pod lampami i z odleglosci kilku cm
Zamieszczone przez idasSzkoda czas i zycia na wiecej
Wszystko ma swoje wady, zalety.
Hierarchia wartości, obowiązki, przyjemności,...."
Pozdro
Komentarz
-
-
Mi sprawdzila sie extrakcyjna nakladana szczoteczka do zebow. Ale pewnie zalezy od wosku.Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył
Jeżdżę w blasku
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092
Komentarz
-
-
Ja, też zaciapałem te listwy niestety nic nie chce usunąć, próbowałem APC, IPA, rozpuszczalnik sylikonowy, ekstrakcyjny i co mi tam jeszcze mi w ręce wpadło, chyba się po prostu musi wytrzeć, sam nie wiem
Jedyny zabieg żeby to ładnie wyglądało to czernidło do plastików sonax
a nauczka na przyszłość oklejać listwy
Komentarz
-
-
Miałem dokładnie ten sam problem. musi się to "utlenić". Przy każdym myciu mocniej "szorowałem" te listwy aż w końcu zeszło - ekstrakcyjną bym się bał plastik traktować. jest to drażniące ale samo zejdzie. gusiak dobrze mówi że mozna czernidło nałożyć.
na przyszłość, ja sie nauczyłem - oklejać listwyMy "Silver"
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66739
Pimpness Car Detailing - renowacja lakieru, pranie tapicerki, renowacja skóry, czyszczenie i konserwacja tapicerki skórzanej, renowacja reflektorów, powłoka kwarcowa, kompleksowe czyszczenie pojazdów.
Komentarz
-
Komentarz